27-01-2012

Vrijwilliger van Community Centre onlangs gearresteerd

http://youtu.be/vKz2xQlWPxo

“Soldiers took me to a military base in Tel Rumeida, they handcuffed and blindfolded me where I was brutally beaten for no reason. They also threatened to kill me, and settlers spat on me several times. "
Zo spreekt Issa Amro, vrijwilliger in het Hebron Community Centre van Tel Rumeida.


U als lezers van mijn blog hebt na mijn terugkeer in Nld. bijgedragen aan de reparatie van het dak van het Community Centre in Hebron.
U ziet in het filmpje hoe de kolonisten in Tel Rumeida in grote getale de militairen begeleiden op weg naar het Centre.
Dit huis is eigendom van Palestijnen, maar er wordt op geaasd door de Israëli's, heel Tel Rumeida ligt als wijk onder "vuur". De locale palestijnse bevolking ondergaat bedreiging en geweld van hun Israëlische "buren". Het gebied wordt als voorvaderlijke grond beschouwd, erfdeel van Abraham.
Waarom Issa is opgepakt? Alleen maar intimidatie. Hij is al jaren een voorvechter van geweldloos verzet. Ik ken hem persoonlijk.

Geen opmerkingen: