27-02-2012

over schoolboekjes gesproken......

Onlangs werd ik op het Centraal Station in Utrecht aangesproken. Ik kreeg een aantrekkelijk aanbod voor een nagelprodukt waarin mineralen verwerkt waren uit de Dode Zee.
Made in Israel. Ik wees er op dat de Dode Zee geen Israëlisch gebied was.
Er werd voor mij een kaart getekend waarbij ik uitleg kreeg over de grenzen.
Een heel klein groepje eilanden binnen de Westelijke Jordaanoever waren nog zgn Palestijns.

Heel herkenbaar als we zien hoe area C (60% van de Westoever) in de praktijk ontvolkt wordt, militaire macht zegeviert en oorsponkelijke bewoners rechtenloos.
In de schoolboekjes is area C dus al Israel.

Geen verdelingsplan van de Verenigde Naties kan daar tegenop of wel?
Laten we blijven lezen waar produkten vandaan komen en gemaakt worden.
Ieder volk heeft recht op zijn eigen natuurlijke bronnen.

Boycot, Divestment en Sanctions, gelanceerd door Palestijnen die geloven in geweldloos verzet: de enige weg als we niet kiezen voor een militaire strategie.
Luister naar de toelichting van Omar Barghouti over BDS en de reactie van Een ander Joods geluid daarop via het radioprogramma De andere wereld door bijgaande link te knippen en te plakken.
http://player.omroep.nl/?aflID=13885303&start=00:42:02

Geen opmerkingen: