29-04-2009


6 opmerkingen:

Unknown zei

Dag Kathinka,
Ik heb van je reis naar de Westbank gelezen in S'Amen en blijf graag op de hoogte van je belevenissen. Henrieke

kathinka zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
amicitiae zei

hallo Kathinka, proficiat met impartialservice.blogspot.com!
Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen als EAPPI-waarnemer. Ik lees dat je je vertrek in augustus 2009 nog volop aan het voorbereiden bent en realiseerde me dat ik dat ook weleens zou mogen doen om met je uitzending te kunnen meeleven. 'Impartiality' is een ethisch begrip waarover veel te lezen valt ontdekte ik. Ik vond een 'wiki' natuurlijk: http://en.wikipedia.org/wiki/Impartiality. Ik hoop eigenlijk ook dat er via 'impartialservice' nieuwe impulsen ontstaan voor 'Impartial citizenship' in eigen buurt, wijk en kring. Want het Palestijns-Israëlisch conflict zegt ook zoveel over intermenselijke conflicten in het algemeen. Het houdt ons een spiegel voor ... Ik wens dat je blogvrienden ('volgers') en belangstellenden je enthousiast gaan supporten! Als ik iets kan doen, laat het me weten ... groetjes amicitiae/Mirthe)

kathinka zei

de kunst is om iedere dag met een hernieuwde open mind te beginnen en relaties niet te laten beïnvloeden door voorbije ervaringen. Stap voor stap blijven bouwen, met je eens dat dat in de eigen woonomgeving ook een uitdaging is! bedankt voor je reactie!

amicitiae zei

Vanavond 'De weg naar Mekka' (VPRO Ned.2 / Jan Leyers) gezien .. zijn bezoek aan Jeruzalem, de Klaagmuur, de afscheidingsmuur van Israël, Ramallah en Hebron - op zich al heel aangrijpend, maar het komt nóg dichterbij, als je jouw initiatief 'impartialservice' volgt .. dat is de grote kracht van je initiatief merkte ik, het komt nu al zo heel dichtbij.

kathinka zei

Ik heb ook gekeken. Wel duidelijk hoe verschillend een doorsnee Israëlische vrouw is van de "kolonist". Er zjin genoeg Israëliërs die in vrede willen leven met hun buren. Wonderlijk hoe ze die paar (2%) fundamentalistische groepen laten begaan. Emotie lijkt te winnen van rede.